Hejdå Amerikansk fotboll

I Amerika är sporterna uppdelade i olika terminer. Fotboll är en "Fall sport", dvs den spelas på höstterminen. Vintern har krupit sig fram och i fredags var det helt plötsligt vår sista fotbolls match. Det är sorgligt att det ska komma till ett slut och det får mig att bli rädd att detta år ska flyga förbi otroligt snabbt.

Jag har haft det fantastitk roligt i fotbollslaget och jag är så glad att jag bestämde mig för att vara med och spela med dem. Först sade de att jag inte kunde, men jag  lyckades charmade till mig en plats i laget i alla fall! Genom att vara med i denna krets har jag lärt känna mycket folk i skolan, fått många goda vänner och haft det väldigt kul. Amerikansk fotboll är en annorlunda sport och det är inte ofta en svensk får uppleva den. Det är häftigt att fått vara med i ett High School football team och jag kommer sakna allt med det.

Jag var aldrig särskilt bra, för det är en ganska förvirrande sport, men bättre än några grabbar var jag i alla fall.  En match kommer jag aldrig glömma, matchen då jag fick in en riktigt fin tackling. Matchen var en lång lång strecka med amerikansk gul skolbuss från vår skola. Det var i slutet av en spännande match, jag blockerade en kille, men jag gjorde det så hårt så att han vacklade bakåt. Då han försvan ur min sikt såg jag plötsligt vår motståndare komma med bollen. Jag sprang fram till honom blixtsnabbt, grabbade tag om honom och slängde ned honom på marken med sådan kraft så att hela vårt lag hörde honom jämra sig då han slungades till marken.

Men även under våran Home Coming match spelade jag väldigt hårt. Högtalarna tjöt ut mitt namn och publiken jublade, det var underbart! Alla i laget och alla i publiken är alltid otroligt stöttande och peppande till mig!

Men igår under vår sista match hade Philip och Troy gjort en skylt för mig och de ropade mitt namn hela tiden. Sedan så lyckades de få igång skolans publik och hela det stora skolbandet att ropa mitt namn. Så helt plötsligt hörde vi allihop ” FREDRIK FREDRIK FREDRIK FREDRIK ”. Det var otroligt! Ibland är man lite för populär som utbytesstudent haha. Men det var fantastiskt att höra alla ropa mitt namn. Fattar inte hur de lyckades få igång allihopa att heja på just mig. Kommer aldrig glömma!

 

Nr 88 är jag


Amigos


I slutet av vår sista match kastade vi paj på cheerleaders!
Kastade på denna tjej, vet dock inte hennes namn haha.






Murray County Indians Football kapitlet är nu slut för mig.
Hoppas på att brottningen blir lika lyckad!
 




Kommentarer
Postat av: Lars

Kul skrivet om en fantastisk upplevelse du sent kommer att glömma!

2012-11-12 @ 21:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0