Saker jag gjort!

Jag har gjort flera saker jag inte haft tid att skriva om så jag kan kanske göra det nu.

Dagen efter teater resan så träffade jag några vänner och vi gick till en Haunted Cornmaze. Dvs, en läskig halloween labyrint! Det var riktigt kusligt och jag var så himla rädd! Halloween är så stort här och alla älskar att bli skrämda. Det finns många spökhus och vissa är så läskiga så om man lyckas klara hela spökhuset utan att ge upp så får man pengarna tillbaka. Inte många som klarar!

Såhär ser en haunted cornmaze ut i alla fall. Det kommer ruggiga typer som hoppar ut ur majsen och jagar en! Inget jag vill göra igen direkt. haha!


Cornmaze crew.


Sedan åkte jag, Sage och Brittney och lät mig prova lite mat ställen jag ej ännu testat. Ett friterat fisk ställe och en restaurang som serverar mini-hamburgare. Supersmå! man köper typ 15st. Jag gillade inte något av de ställena men det var kul ändå!
Amerikanare har drive-through till allt. Till och med till banken!
 
Dagen efter det så åkte jag med Philip till ett amerikanskt bröllop. Det var väldigt vackert och kärleksfullt. Är väldigt tacksam att jag fick komma med fastän jag ej kände de som gifte sig.
Kyrkan!


Bröllopet var mellan två youth pastors (präster har fokus på ungdomsgrupper). Det var mycket folk och området där de gifte sig var underbart. Det var ett college som heter Lee och detta var skolans kyrka. De som gifte sig hade båda gått på denna skola och Philip vill gå här efter high school. Vore inte så pjåkigt att plugga här.

Höst + College!


Superduperheta.



Vi åt kanderade äpplen. Måste ju ha lite vitaminer från frukt!


Kyrkan då natten nalkas. Oj va fint språk jag har!


tjoho!

 

Kommentarer
Postat av: morfar

Det var kul att få höra lite mer om majsfältets hemskheter. Jag såg "inbjudningen" från en tjej men fattade inte vad det var.
Ska man dra slutsatser av vad du skriver om så består livet i USA av ca 75% ätande. Lyckas du bygga muskler av hela näringsintaget eller börjar du se ut som tekningen i din "gilla"-grupp?

2012-10-26 @ 14:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0