Mat + amerikaner = sant

Maten här i USA är väldigt annorlunda mot den svenska. Maträtterna är fettiga  kolhydratpackade kaloribomber. Portionerna är väldigt stora, till och med serviserna är kollosala! Tallrikarna är stora nog för en svensk bröllopstårta och glasen är höga nog för att vara vaser till solrosor.


Som tur är så är all mat väldigt god så det är nästan värt alla kalorier. Ibland tyckte jag att den svenska maten var onyttig men nu tycker jag att den är perfekt. Jag saknar att äta hemlagad mat.  De flesta här köper hem snabbmat från restauranger eller värmer någon fryst färdiglagad mat. Och Skolmaten är inte riktigt någon höjdare, hehe.. Vid skollunchen står det mellan tre ohälsosamma rätter varje dag. Pizza, hamburgare eller nachos. Jag brukar ta pizza. Men ska kanske börja ta med matlåda.

Jag har tagit med den älskade svenska Maraboun till skolan och den älskade alla. Jag har även tagit med lakritsen Djungelvrå, alla hatade den haha. Jag gav en till min lärare och hon började gråta, så hon gillar nog inte mig så värst mycket längre, haha! I skolan så går alla elever runt med chipspåsar och godis. Det finns många feta elever och det är lite konstigt att de väljer smaken framför hälsan tycker jag, men det gör de alla. Allt är också väldigt sött. Tårtorna är så söta så jag dör! Ibland så sötar de sin mat också. Jag trodde jag skulle få äta en god chiliconcarne liknande sak, men den var sockrad så den var för söt för mig, haha.

Kaffet i USA är så svagt så det inte är sant, det smakar verkligen bara vatten! Min värdmamma dricker bara smaksattkaffe. Banankaffe, jordgubbskaffe och vaniljkaffe. Vaniljkaffet är faktiskt gott dock!
 
 
Till frukost gör jag alltid en stor omellete!

Såklart så finns dessa röda muggar överallt.


Detta var en välkomnstfest till familjens utbytesstudenter.
Vi fick en supersöt tårta. blä!


Som om jag inte fick nog med mat så har jag köpt en 'extreme gainer'. Det är ett proteinpulver som smakar skit men som gör underverk. Jag har ju styrketräning, basket och sen am-fotboll. Hård träning 5 timmar varenda dag, så jag denna köpte för att öka min muskeluppbyggnad.
När jag kommer hem ska jag fasen va biff!
 

Kommentarer
Postat av: Lars Wyke

Hoppas du får med dig några andra på en sundare mathållning. Hur är det med dina "syskon", Japanen och Spanjorskan. Tycker dom också att maten är för fet?

2012-09-20 @ 17:30:44
Postat av: Mart

Intressant att höra att bilden man har av jänkarnas matvanor tyvärr stämmer. Socker och fett i kubik. Banankaffe låter ju förskräckligt, men på starbucks slipper man väl blask på deras espressobaserade alternativ?

2012-09-21 @ 11:36:03
Postat av: Mart

Like på girafftishan

2012-09-21 @ 11:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0