Musiken

Får alltid frågan av mina kära amerikanare vad vi lyssnar på för musik i Sverige. Jag tänkte bolla om frågan och berätta för mina kära svenskar vad vi lyssnar på för musik I Amerika!

Eftersom att jag bor på landet så är såklart country musiken stor. Varje dag jag och Kolton åker i vår pickup truck till skolan så har vi alltid på hög country musik. Alla jag pratat med gillar Country. Jag hade inte riktigt hört det så mycket innan jag kom hit men nu är jag en riktig kämpe inom genren. Jag gillar denna musik mycket!

Rap och hiphop är också väldigt populärt. Innan varje träning i omklädningsrummet så sätter vi på rap på hög volym. Jag tycker inte riktigt om den rapp stilen de lyssnar på men jag tror jag kommer lära mig göra det allt eftersom.

Här har ju varenda en bil från att de fyllt 16. Så vid skolparkeringen hör man alltid musik från bilarna man går förbi och det är lite raggar style över det hela. Åka runt och pumpa bas medans man står och väntar vid rödljuset exempelvis. haha. Mina vänner har lagt ner mycket pengar på att få så mycket bas som möjligt. Jag trodde jag gillade bas tills jag upplevde detta. Det är så hög bas så att man inte hör något annat i låten, men det är kul!

Det är även mycket fler konserter häromkring än vad det är i Sverige så jag kommer nog gå på några spelningar hära. Det är mycket billigare konserter här än hemma så det är skönt. Personer jag känner köper ofta sin musik från itunes eller liknande. Nerladdning är mycket mera olagligt här än vad det är i Sverige och jag har hört om några som blivit tillsagda av polisen pga det lilla de laddat ned.

Men jag får i alla fall alltid frågan vad vi lyssnar på för musik. De tycker alla att det är så konstigt att vi lyssnar på engelsk musik men däremot inte har engelska som språk.
 
 
Ett par av mina närmaste vänner i skolan.Willy,Clay och Jordan.
Och den enda svarta i vår skolan på 900, Spencer i bakrunden.
Han är så himla skön!
 

Roligaste lunch gänget. Sån tur att jag satte mig med dem första dagen!
 
 







Kommentarer
Postat av: Mart+Tyra+Erika

Det är så kul att läsa din blogg och allt du får vara med om. Vi sitter hela tiden och refreshar browsern här för att se om det dyker upp något nytt. Snart kommer du väl att vara med och spela i ett countryband också! :)

2012-10-03 @ 12:04:33
Postat av: Lasse

Tycker också att dina bloggar är jätteintressanta. Det är bra med teman också. t ex Musik, Maten etc. Vill man berätta om vad man gör timme för timme eller liknande kan man ju använda Facebook.

2012-10-03 @ 12:35:23
Postat av: Tobbe

skriv om kröket! hur är alla inställda mot alkohol gentemot här hemma :)):):):):))))):))))

2012-10-04 @ 13:06:03
Postat av: Clay

hey! is that the mexican version of Ben Stiller in the pink shirt?

2012-10-09 @ 10:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0