353 utdelningar av godis!

Explorius hade en halloween utbytesstudent tävling, där man skulle skicka in en bild och text på vad man gjorde under halloween. Detta skickade jag in som bidrag till deras lilla tävling. Jag fattar inte varför jag inte publicerade det på bloggen förens nu. Här kommer en kort och försenad text om min halloween!

Halloween var otroligt kul att få uppleva. Alla gick verkligen fullt ut, allt var utsmyckat med halloween prydnader och lärarna gjorde oss fetare genom att ge oss halloween godis på varje lektion. Mina vänner förundrades av att halloween inte var stort i Sverige, de tyckte att vi skulle börja sattsa mer på halloween - och nu tycker även jag det!

Jag har gått upp 8 kilo sedan jag kom hit och jag vågar knappt ställa mig på vågen efter halloween och allt  dess godis. Varje familj hade köpt in större vikt godis än vad dom hade amerikansk kroppsvikt så det var verkligen överfullt med godis.

I alla fall så hade jag tänkt gå och göra bus eller godis med min familj, men istället så gick jag och mina vänner till en lärare i vår skola som skulle ge ut godis och hjälpte henne med det. Vi klädde upp oss, Jordan var en död gris servitör, Philip var boxaren Rocky och jag var ett gammalt troll.

Vi gav ut godis till 353(!) personer! Verkligen många! Alla älskade våra kostymer och alla tog bild med oss. Barnen hade klätt upp sig så sött och duktigt men det var väldigt många som inte ens vågade komma fram och säga " Trick or treat " eftersom att vi verkade för läskiga, haha!

Halloween var dessutom dagen jag flyttade från min gamla värdfamilj till min nya, därför var det den bästa dagen hitils!

 
 
 



Förra årets halloween stod det plötsligt en hemlös katt på deras veranda, denna halloween stod en föräldralös svensk där istället.
Undra vad som kommer nästa år!
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Underbara bilder! Jag förstår att ni hade roligt!

2012-11-11 @ 20:49:49
Postat av: Mamma

Hur kunde du titta ut ut mormortrollet?

2012-11-12 @ 18:35:42
Postat av: mormor

Hmm.... Mormortroll!! Är det jag som är förebilden??

2012-11-12 @ 21:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0