Bytet av värdfamilj

Nu är det äntligen gjort, jag har bytt värdfamilj! Det känns så otroligt bra!

Jag trivdes inte alls hos min förra familj. De var snälla, jag gillar fortfarande dem och jag är tacksam för att de tog emot mig till sin familj; men det var inte det familjeliv jag ville ha under mitt år här.

Jag sa till mitt amerikanska företag att jag ville byta värdfamilj och processen gick snabbt. Det var först tänkt att min f.d värdfamilj inte skulle få reda på min förflyttning innan det var dags, men osmidigt som det gick så sade personen från företaget till min familj att jag skulle flytta. Stämningen blev väldigt spänd. De var besvikna på mig men som tur var så varade det bara i 2 dagar, sedan så for jag därifrån.

Bästa valet i mitt liv att byta familj. Jag är så glad att jag var stark nog att genomgå denna process, det var så värt det! Jag ska skriva ett nytt inlägg om min underbara nya familj när jag får tid, nu ska vi nämligen ut och mecka med bilen! Vi ska till Florida om 2 veckor och vi håller på att bygga bilen vi ska åka i. (min nya värdfamilj älskar bilar ) (och friterad kyckling!)


Jag o min nya bror Jordan! Mexikansk mat!

Nya hemmet! Precis bredvid skolan, precis bredvid mina bästa vänner.


 

 


Kommentarer
Postat av: Tobbe och alla grabbar

Du är så fin Fredrik, vi älskar dig

2012-11-03 @ 23:10:56
Postat av: Pappa

Det var starkt av dig att hantera detta så bra som du gjort, det kan ju inte ha varit lätt. Lycka till nu i nya familjen!

2012-11-03 @ 23:30:46
Postat av: Fredrik Lavesson

Starkt av dig, kompis! Glad för dig! Puss <3

2012-11-04 @ 04:23:59
URL: http://usafredrik.blogg.se/
Postat av: morfar

Vilket bra och klargörande blogginlägg! Det måste vara underbart att få så nära till skolan så att du inte är bunden till att bli skjutsad.

2012-11-04 @ 08:43:04
Postat av: mormor

Fredrik, du är verkligen duktig som lyckats med att få en ny värdfamilj, som verkar passa dig betydligt bättre. En eloge också till Explorius som lyssnade och agerade så snabbt. Lycka till!

2012-11-04 @ 11:08:56
Postat av: Fredrik L:s mamma

Lycka till i din nya familj! Härligt att du redde ut en så besvärlig situation.Måste ha varit jobbigt, men nu är du ännu en erfarenhet rikare! Njut av resten av ditt år!!

2012-11-04 @ 18:50:02
Postat av: Micke

Riktigt starkt av dig man! Krävs en hel del ryggrad för att palla med något sånt. Jättekul att det löste sig så bra till slut :D

2012-11-05 @ 01:03:52
Postat av: Erika W

Vad härligt att allt har löst sig på bästa sätt! Låter som att du nu har betydligt bättre förutsättningar att trivas. Även om vissa saker är väldigt tuffa när man är mitt upp i dem, lär man sig alltid något nytt och har allt som oftast enorm nytta av det senare. Livserfarenhet tror jag att det kallas=).

Ha det gott nu och mecka lugnt (tror jag vet någon som uppskattar ditt nya intresse;) )!

2012-11-05 @ 10:30:04
Postat av: Monica och Uno

Hej,
Starkt Fredrik, du har vår beundran och vårt stöd.

Kommentar till att spela apa: var dig själv!
Kommentar till mammutarna som dog ut - papputarna dog ut först!

Monica och Uno

2012-11-06 @ 17:53:03
Postat av: Ida

Starkt gjort att byta värfamilj!
Bra blogg du har också!! =)

2012-11-09 @ 01:08:35
URL: http://untouchable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0