Amerikansk fotboll osv

Idag var jag på min första amerikanska fotbolls träning! Jag var ganska nervös men allt gick fint. Träffade mycket nya personer i laget så det var kul! Hoppas jag kan komma till någon nytta i laget. Tyvärr tror jag dock att jag inte kommer göra det.. De andra har ju växt upp med den amerikanska fotbollen, men jag vet lixom ingenting!

Gymmandet i skolan är nog i alla fall den roligaste lektionen. Mycket skönt folk och gymmet är väldigt oldschool, bara fria vikter! Grabbarna jag kör med Älskar Arnold Schwarzeneger - precis som det ska va!
Ska åka hem till de och gymma någon dag också. Men nu när jag gått med i fotbollen så kommer jag inte riktigt ha tid att träffa folk efter skolan tror jag. Fotbolls träningarna är nämligen varje dag efter skolan i 3 timmar!

Folk vill alltid att jag ska säga saker på svenska. Något de tycker är kul är då jag säger namnet på min svenska skola, Viktor Rydberg Gymnasium. Men sen vill de ju lära sig svärord osv såklart. Det var en tjej som kollade upp ord på svenska men alla var samma som på engelska så hon tror att vi har typ samma språk. Hon kollade upp orden katt och piano.  hahah.



Vår brevlåda!

 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Oj, mycket träning? Är det ens kul med amerikansk fotboll? x)
Men hur går det med den vardagliga engelskan? Är det lätt eller svårt?

2012-09-14 @ 12:49:12
URL: http://www.fairyfelicia.blogg.se
Postat av: keivan

hahahahaha asså vilken ärta den där tjejen är

2012-09-14 @ 16:54:44
Postat av: Tobbe

Du måste lära dom att säga 'arrreeeeebraaaaaa'

2012-09-14 @ 21:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0