kul jul ful filur

Hej allesammans! Vi har varit utan internet nu på jullovet så det har inte blivit mycket till att blogga. Jullovet har varit underbart. Jag har tränat mycket och försöker att komma i form igen. He he he..

Amerikansk jul var mycket olik från våran jul. Man äter exempelvis kalkon och så kollar man på en jul parad från Disneyland. Ingen Kalle anka och inte heller någon sill. Jag fick tre (!) par pyjamas byxor i julklapp. Jag vet inte hur detta hände för jag ville knappt ha det, men det var kul i alla fall! I sista minut lyckades jag hitta presenter till min värdfamilj och det var tur det! Jag vandrade omkring i vårt lokala köpcentrum och folk kom från tomma intet fram till mig och gav mig tips. Jag fick många komplimanger från julshowen jag uppträde dessutom!  Jag hade ingen aning om vilka hälften var av de som snackade med mig, Men de visste alla vem jag var i alla fall! Juletips är ändå alltid välkommna, oavsett om jag ej känner personerna!

Nyår var inte alls stort i USA. Inga fyrverkerier o inget firande knappt. Vi såg på star wars hela familjen och så åt vi mat som symboliserade olika framgångar för det uppkommande året. (Bönor gav en tur, osv). Alla amerikanare ser varje nyår på Live TV från Times Square i new york där året räknas in. Trevligt trevligt.

haha, dessutom så fick jag en bibel i julklapp. Jo man tackar o bockar!  Min familj är väldigt kristen, och det är väldigt trivsamt. Mer omtänksamma personer går det inte att hitta!

Jag ska försöka få tag i lite bilder då min värdsyster ger mig hennes kamera som hon tog julebilder med. Så vi blir tyvärr utan bilder.

Många utbytesstudenter längtar hem mer än någonsin under juletiden men jag har inte haft hemlängtan en endaste gång sedan jag kom hit. Mitt liv här är så perfekt och jag vill aldrig att det ska ta slut.


PS. EN NATT SÅ TIPPADE VÅR JULGRAN ÖVER OCH ALLA DEKORATIONER GICK SÖNDER!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Åjo. Lite längtade du säkert efter din gamla mor.

2013-01-08 @ 17:53:03
Postat av: morfar

Det var ett välkommet blogginlägg! Visst är bilder bra men en text som den här ger väldigt mycket om hur du har det. Fortsätt gärna att använda tangentbordet också!

2013-01-09 @ 12:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0